Zwroty i reklamacje

Zwroty i Reklamacje

 www.twojelampy.pl

 

Zwroty - Prawo odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny

  1. Klient będący Konsumentem, który zawarł za pośrednictwem Sklepu internetowego Umowę na odległość (w rozumieniu przepisów ustawy o prawach konsumenta) może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy bez podawania przyczyny. Odstąpienie może być dokonane poprzez złożenie A-T oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie może być wysłane drogą elektroniczną na adres e-mail: [email protected]. Istnieje również możliwość skorzystania ze wzoru formularza odstąpienia od umowy udostępnionego na stronie www.twojelampy.pl, jednak nie jest to konieczne dla złożenia skutecznego oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  2. Bieg 14-dniowego terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Klient objął Towar w posiadanie lub w którym wskazana przez Klienta osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie Towaru. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Klient objął w posiadanie ostatnią z rzeczy, ostatnią partię lub część lub w którym wskazana przez Klienta osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy, ostatniej partii lub części. W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez określony czas bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia w posiadanie pierwszej rzeczy. Dla pozostałych umów bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy.
  3. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
  4. W przypadku odstąpienia przez Klienta od Umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa A-T, Klient zobowiązany jest niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, zwrócić rzecz A-T. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. A-T może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania towarów, które były przedmiotem umowy lub dostarczenia dowodu ich odesłania.
  5. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, w tym koszty przesyłki.
  6. Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość w przypadkach przewidzianych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. ustawy o prawach konsumenta, w szczególności:
  1. od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  2. od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
  3. od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  4. od umowy, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

Reklamacje dotyczące Towarów

  1. A-T jako sprzedawca internetowy odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem za wydanie Towaru zgodnego z umową w rozumieniu art. 43b ust. 1 i 2 ustawy o prawach konsumenta. W przypadku stwierdzenia braku zgodności Towaru z umową Konsument ma prawo złożyć reklamację do A-T w sposób określony w tym rozdziale.
  2. W przypadku Umów sprzedaży zawartych przed dniem 01.01.2023 r. Konsument może składać reklamację z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 5561 -5563 i kolejnych Kodeksu Cywilnego. A-T zobowiązany jest dostarczyć Towar wolny od wad.
  3. W przypadku Towarów zakupionych od dnia 1 stycznia 2023 r. A-T odpowiada względem Konsumentów za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawnienia w ciągu dwóch lat od dnia jego dostarczenia.
  4. W przypadku Towarów zakupionych do dnia 31 grudnia 2022 r. A-T odpowiada względem Konsumentów z tytułu rękojmi za wadę Towaru jeśli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru.
  5. Jeżeli Kupujący stwierdzi, że zakupiony Towar jest niezgodny z umową/wadliwy może złożyć reklamację zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz niniejszego Regulaminu.
  6. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw gwarantowanych ustawowo, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres: Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A., ul. Rawicka 54, 63-700, Krotoszyn, [email protected]. Sklep Internetowy A-T zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
  7. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego Towaru do A-T, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego Towaru, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na adres: Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A., ul. Rawicka 54, 63-700, Krotoszyn.
  8. W przypadku Towarów zakupionych od dnia 1 stycznia 2023 r. Konsument jest uprawniony w szczególności do:

    a) żądania doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową poprzez jego wymianę lub naprawę. Jeżeli wybrany przez Konsumenta sposób doprowadzenia towaru do zgodności z Umową (wymiana/naprawa) byłby niemożliwy lub wymagałby od Sprzedawcy nadmiernych kosztów, Sprzedawca może dokonać wymiany Towaru zamiast żądanej przez Konsumenta naprawy lub dokonać naprawy Towaru zamiast żądanej przez Konsumenta wymiany. Jeśli zarówno wymiana jak i naprawa nie są możliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową poprzez naprawę lub wymianę. Wówczas Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy lub obniżenia ceny.

    b) złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny, ze wskazaniem do jakiej kwoty lub odstąpienia od Umowy jeśli:
       - Sprzedawca nie dokonał naprawy lub wymiany Towaru lub nie dokonał naprawy lub wymiany zgodnie z przepisami lub odmówił naprawy lub wymiany z uwagi na brak możliwości ich dokonania lub z uwagi na to, iż wymagałyby one nadmiernych kosztów;
       - brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową;
       - brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego żądania naprawy lub wymiany Towaru,
       - Sprzedawca oświadczył, że nie doprowadzi do zgodności Towaru poprzez wymianę lub naprawę w rozsądnym czasie lub bez poważnych niedogodności dla Konsumenta.
  9. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności towaru z Umową jest nieistotny.
  10. W przypadku Towarów zakupionych do dnia 31 grudnia 2022 r., składając reklamację Konsument jest uprawniony do:

    a) złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny, ze wskazaniem do jakiej kwoty, albo odstąpienia od umowy, jeżeli wada będzie istotna lub

    b) żądania wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady.
  11. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
  12. A-T nie jest producentem Towarów sprzedawanych za pośrednictwem Sklepu internetowego, jednak wszystkie Towary dostępne w Sklepie objęte są gwarancją Sklepu Internetowego A-T jako Sprzedawcy. A-T ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Producent może ponosić niezależną odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej wydanej przez producenta. Jeśli dokument gwarancyjny producenta przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt za pomocą formularza kontaktowego.