Regulamin sklepu internetowego
Regulamin sklepu internetowego
https://twojelampy.pl
I. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu internetowego;
- Konsument - zgodnie z art. 221 Kodeksu Cywilnego oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Usługobiorca - osoba fizyczna lub prawna korzystająca z usług Newslettera lub formularza kontaktowego oferowanych przez Usługodawcę, będąca stroną umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, która zobowiązała się do przestrzegania niniejszego Regulaminu oraz Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną dot. newslettera i formularza kontaktowego;
- A-T lub Sprzedawca oraz Usługodawca - Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A. z siedzibą w Krotoszynie, ul. Rawicka 54, 63-700 Krotoszyn, NIP: 6211685676, REGON: 251602598, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, XVII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000186911;
- Kodeks Cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- Regulamin - niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu internetowego www.twojelampy.pl;
- Sklep internetowy (Sklep) - serwis internetowy dostępny pod adresem www.twojelampy.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
- Strona internetowa – serwis internetowy dostępny pod adresem www.twojelampy.pl;
- Towar - produkt prezentowany w Sklepie internetowym, przeznaczony na sprzedaż, będący dostępny w chwili składania Zamówienia w Sklepie internetowym przez Klienta;
- Umowa sprzedaży (Umowa) - umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy A-T a Klientem, zawierana z wykorzystaniem Sklepu internetowego, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość;
- Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Towarów dostępnych w Sklepie internetowym na odległość, określające w szczególności rodzaj i ilość Towaru;
- Newsletter – usługa świadczona nieodpłatnie na czas nieoznaczony, polegająca na cyklicznym przesyłaniu wiadomości na podany podczas rejestracji przez Usługobiorcę adres elektroniczny, zawierających najnowsze informacje związane z obszarem działalności Usługodawcy oraz ofertę handlową i promocyjną;
- Formularz kontaktowy – formularz umieszczony na stronie internetowej www.twojelampy.pl w zakładce kontakt, umożliwiający Usługobiorcy wysyłanie wiadomości bezpośrednio do Usługodawcy celem nawiązania kontaktu bezpośredniego z Usługodawcą;
- Konto Klienta (Konto) - usługa elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta, pozwalająca na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności/usług, stanowiąca usługę cyfrową w rozumieniu Ustawy o Prawach Konsumenta.
- Informacja handlowa – każda informacja przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku Usługodawcy;
- Usługi świadczone drogą elektroniczną – usługi świadczone bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne.
II. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego dostępnego pod adresem https://twojelampy.pl
- Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Sklep internetowy A-T, działający pod adresem https://twojelampy.pl/, prowadzony jest przez Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A., ul. Rawicka 54, 63-700, Krotoszyn, NIP: 6211685676, REGON: 251602598, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejestrowy w Poznaniu, pod numerem 0000186911, e-mail: [email protected]; telefon: 508 131 585 lub 571 336 062.
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
- zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach Sklepu internetowego;
- warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu internetowego;
- zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu internetowego. - Korzystanie ze Sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
- Do skutecznego złożenia zamówienia w Sklepie internetowym https://twojelampy.pl niezbędny jest komputer z procesorem min. 400 MHz, 128 MB RAM, kartą graficzną obsługującą rozdzielczości 1024x600 i 256 kolorów,
- przeglądarka stron internetowych (Internet Explorer (wersja >= 6.0), Mozilla Firefox, Opera, Chrome).
- klawiatura lub inne urządzenie wskazujące, a także umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych. - W celu korzystania ze Sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa A-T zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.twojelampy.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
- Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A. oświadcza, że posiada status dużego przedsiębiorcy wynikający z art. 4c ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych obowiązujący od dnia 01.01.2020 r.
III. Zasady korzystania ze Sklepu internetowego
- Rejestracja w ramach Sklepu internetowego jest opcjonalna. Klient może złożyć zamówienie bez dokonania rejestracji w Sklepie internetowym, po zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem i po dokonaniu jego akceptacji.
- Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na stronie Sklepu internetowego w zakładce „moje konto”, po wybraniu opcji utwórz konto.
- Warunkiem rejestracji jest zaakceptowanie treści Regulaminu oraz polityki prywatności, a także podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
- A-T może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
- podał w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
- dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu internetowego,
- dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez A-T za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię A-T. - Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody A-T
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Witryny usługami, A-T podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet,
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowanie, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla A- T,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.
IV. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową https://twojelampy.pl i dokonać wyboru Towaru podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
- Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
- W trakcie składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia, Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
- Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać m. in. opis wybranych towarów lub usług, ilości towarów lub usług, łącznej ceny oraz wszystkich innych kosztów.
- W celu złożenia Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia.
- Informacje o Towarach podane na stronach internetowych A-T stanowią ofertę, w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z A-T Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
Umowę traktuje się jako zawartą z momentem wpływu Zamówienia Klienta do systemu informatycznego A-T, pod warunkiem zgodności Zamówienia z Regulaminem.
Po zawarciu Umowy, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia. - Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
- Klient może uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu https://twojelampy.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
- Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień Umowy sprzedaży Towarów następuje poprzez przesłanie Klientowi na podany podczas składania zamówienia adres e-mail oraz poprzez dołączenie do przesyłki zawierającej Towar wydruku potwierdzenia, specyfikacji Zamówienia oraz faktury VAT.
V. Dostawa Towaru
- Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Dostawa zamówionych Towarów realizowana jest za pośrednictwem:
- firmy kurierskiej,
- paczkomatów Inpost. - Istnieje możliwość odbioru osobistego zarezerwowanego towaru bezpośrednio w jednym z naszych salonów oświetleniowych na terenie całego kraju.
- Koszty dostawy w zależności od rodzaju zamawianego towaru oraz zgodnie z wybraną formą dostawy, zostaną wskazane podczas składania Zamówienia, w sekcji „Metody dostawy” oraz „Podsumowanie”.
- Termin realizacji dostawy wynosi od 1 do 90 dni i liczy się od dnia wysłania przez Klienta Zamówienia. Termin dostawy uzależniony jest od rodzaju zamawianego Towaru, a także jego dostępności.
- W przypadku Klienta będącego Konsumentem, dokonującego zakupu na odległość, A-T ponosi ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty Towaru w transporcie w związku z jego dostawą. Jeżeli po otrzymaniu Towaru Konsument stwierdzi uszkodzenia powstałe w wyniku transportu, powinien niezwłocznie skontaktować się z A-T celem zgłoszenia reklamacji. Postanowienia dotyczące składania reklamacji zawarte zostały w pkt IX niniejszego Regulaminu.
VI. Ceny i metody dokonania płatności
- Ceny Towarów dostępnych w Sklepie internetowym podawane są w polskich złotych i uwzględniają podatek VAT w aktualnie obowiązującej stawce, który doliczony jest automatycznie do ceny Towaru.
- W przypadku Towarów objętych promocją lub wyprzedażą obok aktualnej ceny zostaje podana najniższa cena z ostatnich 30 dni przed obniżką.
- Klient ma możliwość uiszczenia ceny:
- za pobraniem - zapłata następuje gotówką przy odbiorze Towaru,
- płatnością w systemie PayU – zapłata za pośrednictwem operatora płatności internetowych,
- płatnością w systemie PayPo – zapłata za pośrednictwem instytucji finansowej PayPo sp. z o.o., płatność w systemie odroczonym.
VII. Usługi świadczone drogą elektroniczną
- A-T świadczy na rzecz Klientów drogą elektroniczną usługi nieodpłatne, dostępne na stronie internetowej https://twojelampy.pl:
- Newsletter,
- Formularz kontaktowy,
- Konto. - Usługi wskazane w ust. 1 świadczone są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Usługobiorca, który korzystając ze strony internetowej, w zakładce kontakt, w formularzu udostępnionym przez A-T wprowadzi swój adres poczty elektronicznej, zaznaczy checkbox informujący o zapoznaniu się z polityką prywatności i kliknie przycisk „zapisz się”.
- Usługobiorca po wykonaniu czynności wskazanych w ust. 3 niezwłocznie, drogą elektroniczną otrzyma od Usługodawcy na adres poczty elektronicznej, podany w przesłanym formularzu, wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie adresu e-mail i zamiaru korzystania z usługi Newsletter. Po kliknięciu w link aktywacyjny zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter.
- Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Usługodawcę, na adres poczty elektronicznej Usługobiorcy, wiadomości w formie elektronicznej zawierającej informacje o nowych produktach lub usługach w ofercie Usługodawcy, a także aktualnej ofercie promocyjnej. Newsletter przesyłany jest przez Usługodawcę do wszystkich Usługobiorców, którzy dokonali subskrypcji.
- Każdy Newsletter kierowany do danych Usługobiorców zawiera, w szczególności:
- informację o nadawcy;
- wypełnione pole „temat”, określające treść przesyłki;
- informację o możliwości i sposobie rezygnacji z usługi nieodpłatnej Newsletter. - Usługobiorca może w każdej chwili bez podania przyczyny zrezygnować z otrzymywania Newslettera poprzez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter lub wysyłając e-mail na adres: [email protected] z informacją o rezygnacji z usługi Newsletter.
- Usługa formularz kontaktowy, polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej w zakładce kontakt wiadomości bezpośrednio do Usługodawcy.
- Po wskazaniu w formularzu kontaktowym imienia i nazwiska, adresu e-mail, nr telefonu (opcjonalnie) oraz wiadomości, Usługodawca udziela odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej wskazanej w formularzu lub kontaktuje się z Usługobiorcą telefonicznie w przypadku wskazania numeru kontaktowego.
- Usługa Konta Klienta polega na udostępnieniu Klientowi dodatkowych funkcjonalności serwisu internetowego https://twojelampy.pl, umożliwieniu szybszego składania zamówień, a także dostępu do danych takich jak historia zakupów i śledzenie zamówień, po uprzednim wprowadzeniu loginu i hasła.
- Rejestracja i korzystanie z Konta możliwe są po wykonaniu łącznie kolejnych kroków przez Klienta:
- wypełnieniu formularza rejestracji,
- zaakceptowaniu postanowień niniejszego Regulaminu oraz polityki prywatności i kliknięciu pola ,,Załóż konto’’. - Umowa o świadczenie usług Konta zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia rejestracji konta Klienta wysłanego przez A-T na adres e-mail podany przez Klienta w toku rejestracji. Konto świadczone jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do A-T, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]
- Założenie Konta nie jest wymagane, aby złożyć Zamówienie za pośrednictwem Serwisu internetowego.
- Klienci, którzy założyli Konto będą otrzymywali za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz wiadomości sms informacje o aktualnej ofercie Sprzedawcy i prowadzonych akcjach promocyjnych i marketingowych, chyba że wycofają zgodę na przetwarzanie danych w tym zakresie w sposób wskazany w polityce prywatności dostępnej na stronie internetowej Sprzedawcy: https://twojelampy.pl.
- Szczegółowy zakres korzystania z usług Newslettera oraz formularza kontaktowego, a także Konta Klienta określa Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną zamieszczony na stronie internetowej www.twojelampy.pl
VIII. Prawo odstąpienia od Umowy
- Klient będący Konsumentem, który zawarł za pośrednictwem Sklepu internetowego Umowę na odległość (w rozumieniu przepisów ustawy o prawach konsumenta) może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy bez podawania przyczyny. Odstąpienie może być dokonane poprzez złożenie A-T oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie należy wysłać drogą elektroniczną poprzez przesłanie do A-T oświadczenia na adres e-mail: [email protected]. Istnieje również możliwość skorzystania ze wzoru formularza odstąpienia od umowy udostępnionego na stornie https://twojelampy.pl, jednak nie jest to konieczne dla złożenia skutecznego oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Bieg 14-dniowego terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Klient objął Towar w posiadanie lub w którym wskazana przez Klienta osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie Towaru. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Klient objął w posiadanie ostatnią z rzeczy, ostatnią partię lub część lub w którym wskazana przez Klienta osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy, ostatniej partii lub części. W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez określony czas bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia w posiadanie pierwszej rzeczy. Dla pozostałych umów bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia przez Klienta od Umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa A-T, Klient zobowiązany jest niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, zwrócić rzecz A-T. Koszt zwrotu towaru ponosi Klient. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. A-T może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania towarów, które były przedmiotem umowy lub dostarczenia dowodu ich odesłania.
- Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość w przypadkach przewidzianych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. ustawy o prawach konsumenta, w szczególności:
- od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- od umowy, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
IX. Reklamacje dotyczące Towarów
- A-T jako sprzedawca internetowy odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem za wydanie Towaru zgodnego z umową w rozumieniu art. 43b ust. 1 i 2 ustawy o prawach konsumenta. W przypadku stwierdzenia braku zgodności Towaru z umową Konsument ma prawo złożyć reklamację do A-T w sposób określony w tym rozdziale.
- W przypadku Umów sprzedaży zawartych przed dniem 01.01.2023 r. Konsument może składać reklamację z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 5561 -5563 i kolejnych Kodeksu Cywilnego. A-T zobowiązany jest dostarczyć Towar wolny od wad.
- W przypadku Towarów zakupionych od dnia 1 stycznia 2023 r. A-T odpowiada względem Konsumentów za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawnienia w ciągu dwóch lat od dnia jego dostarczenia.
- W przypadku Towarów zakupionych do dnia 31 grudnia 2022 r. A-T odpowiada względem Konsumentów z tytułu rękojmi za wadę Towaru jeśli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru.
- Jeżeli Kupujący stwierdzi, że zakupiony Towar jest niezgodny z umową/wadliwy może złożyć reklamację zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz niniejszego Regulaminu.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw gwarantowanych ustawowo, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres: Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A., ul. Rawicka 54, 63-700, Krotoszyn, [email protected]. Sklep Internetowy A-T zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
- Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego Towaru do A-T, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego Towaru, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na adres: Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A., ul. Rawicka 54, 63-700, Krotoszyn.
- W przypadku Towarów zakupionych od dnia 1 stycznia 2023 r. Konsument jest uprawniony w szczególności do:
a) żądania doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową poprzez jego wymianę lub naprawę. Jeżeli wybrany przez Konsumenta sposób doprowadzenia towaru do zgodności z Umową (wymiana/naprawa) byłby niemożliwy lub wymagałby od Sprzedawcy nadmiernych kosztów, Sprzedawca może dokonać wymiany Towaru zamiast żądanej przez Konsumenta naprawy lub dokonać naprawy Towaru zamiast żądanej przez Konsumenta wymiany. Jeśli zarówno wymiana jak i naprawa nie są możliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową poprzez naprawę lub wymianę. Wówczas Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy lub obniżenia ceny.
b) złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny, ze wskazaniem do jakiej kwoty lub odstąpienia od Umowy jeśli:
- Sprzedawca nie dokonał naprawy lub wymiany Towaru lub nie dokonał naprawy lub wymiany zgodnie z przepisami lub odmówił naprawy lub wymiany z uwagi na brak możliwości ich dokonania lub z uwagi na to, iż wymagałyby one nadmiernych kosztów
- brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową;
- brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego żądania naprawy lub wymiany Towaru,
- Sprzedawca oświadczył, że nie doprowadzi do zgodności Towaru poprzez wymianę lub naprawę w rozsądnym czasie lub bez poważnych niedogodności dla Konsumenta. - Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności towaru z Umową jest nieistotny.
- W przypadku Towarów zakupionych do dnia 31 grudnia 2022 r., składając reklamację Konsument jest uprawniony do:
a) złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny, ze wskazaniem do jakiej kwoty, albo odstąpienia od umowy, jeżeli wada będzie istotna lub
b) żądania wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady. - Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
- A-T nie jest producentem Towarów sprzedawanych za pośrednictwem Sklepu internetowego, jednak wszystkie Towary dostępne w Sklepie objęte są gwarancją Sklepu Internetowego A-T jako Sprzedawcy. A-T ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Producent może ponosić niezależną odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej wydanej przez producenta. Jeśli dokument gwarancyjny producenta przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.
X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- A-T podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu internetowego, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości, a także usterki, zgłoszone przez Klientów.
- Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Sklep Internetowy A-T o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu internetowego.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres: Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A., ul. Rawicka 54, 63-700, Krotoszyn lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: [email protected].
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, swoje żądanie oraz rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu internetowego.
- A-T zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
- Nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
XI. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- A-T informuje, że Klientowi będącemu Konsumentem, przysługuje możliwość skorzystania z następujących, pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń:
- możliwość zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej;
- wystąpienie z wnioskiem o rozpoznanie sporu dotyczącego zawartej Umowy sprzedaży przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej;
- konsument może również skorzystać z bezpłatnej pomocy Powiatowego/ Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);
- Komisja Europejska udostępnia również platformę do internetowego rozstrzygania sporów (platforma ODR). Jest ona dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/;
- w rozwiązywaniu sporów transgranicznych pomaga sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECK). - Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych/miejskich rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
- Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
- Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Klienta. Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem A-T deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu.
XII. Towary wyprzedażowe
- W zakładce „Wyprzedaż” znajdują się produkty nieużywane, w 100% sprawne.
- Niektóre towary są powystawowe, więc mogą mieć drobne ubytki, takie jak przetarcia lub porysowania. Dodatkowo towary powystawowe mogą nie posiadać oryginalnych opakowań.
- Dostępne ilości produktów wyprzedażowych mogą się różnić od dostępnej ilości widocznej w karcie produktu.
- Ilość produktów wyprzedażowych jest ograniczona. Sprzedawca zastrzega, że Towary objęte wyprzedażą mogą się skończyć wcześniej niż oficjalne zakończenie wyprzedaży.
XIII. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
- Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A. z siedzibą w Krotoszynie, w oparciu o ustawę z dnia 11 września 2015r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym informuje, iż:
- zapewnia Klientom nieodpłatny odbiór zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych, o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje co sprzęt sprzedawany;
- dostarczając Klientom sprzęt przeznaczony dla gospodarstw domowych zapewnia nieodpłatny odbiór zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych w miejscu dostawy tego sprzętu, o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje co sprzęt sprzedawany;
- w sklepach fizycznych o powierzchni co najmniej 400 m2 jest przyjmowany nieodpłatnie bez konieczności zakupu nowego sprzętu zużyty sprzęt pochodzący z gospodarstw domowych, którego żaden z zewnętrznych wymiarów nie przekracza 25 cm;
- w sklepach fizycznych o powierzchni sprzedaży poniżej 400 m2 zakazane jest zbieranie niekompletnego zużytego sprzętu oraz części pochodzących ze zużytego sprzętu;
- za niekompletny zużyty sprzęt uważa się sprzęt, który nie zawiera istotnych, z uwagi na przeznaczenie sprzętu do jakiego został zaprojektowany, części składowych, podzespołów i materiałów eksploatacyjnych, stanowiących część sprzętu, z którego powstał zużyty sprzęt, w dniu wprowadzenia do obrotu tego sprzętu.
- zakazane jest umieszczanie zużytego sprzętu łącznie z innymi odpadami;
- posiadacz zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych jest obowiązany do przekazania go zbierającemu zużyty sprzęt lub innemu podmiotowi uprawnionemu;
- na terenie gminy, w której położony jest ten punkt sprzedaży, powinien znajdować się darmowy punkt zbiórki zużytego sprzętu. Informacja o najbliższych lokalizacjach na stronie internetowej lub tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy. Dalszej pomocy w tym zakresie udzieli Sprzedawca.
XIV. Postanowienia końcowe
- Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd właściwy miejscowo według obowiązujących przepisów kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy A-T a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę A-T.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa, a w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (DZ. U. z 2014 r., poz. 827). W przypadku jakichkolwiek sprzeczności niniejszego Regulaminu z prawami Klientów i postanowieniami wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu.
- Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta.