Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną

 

Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną

(newsletter, formularz kontaktowy, konto)

 

I. Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

  1. Regulamin - niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną;
  2. Strona internetowa – serwis internetowy dostępny pod adresem https://twojelampy.pl;
  3. Usługobiorca - osoba fizyczna lub prawna korzystająca z usług Usługodawcy, będąca stroną umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, która zobowiązała się do przestrzegania niniejszego Regulaminu;
  4. Usługodawca - Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A. z siedzibą w Krotoszynie, ul. Rawicka 54, 63-700 Krotoszyn, NIP: 6211685676, REGON: 251602598, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, XVII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000186911;
  5. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
  6. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), dalej RODO;
  7. Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną, nieodpłatnie na czas nieoznaczony, polegająca na cyklicznym przesyłaniu wiadomości na podany podczas rejestracji przez Usługobiorcę adres poczty elektronicznej, zawierających najnowsze informacje związane z obszarem działalności Usługodawcy oraz ofertę handlową;
  8. Formularz kontaktowy – formularz umieszczony na stronie internetowej www.twojelampy.pl w zakładce kontakt, umożliwiający wysyłanie wiadomości bezpośrednio do Usługodawcy celem nawiązania kontaktu bezpośredniego z Usługodawcą;
  9. Konto Klienta (Konto) - usługa elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta, pozwalająca na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności/usług, stanowiąca usługę cyfrową w rozumieniu Ustawy o Prawach Konsumenta. 
  10. Informacja handlowa – każda informacja przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku Usługodawcy;
  11. Usługi świadczone drogą elektroniczną – usługi świadczone bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Usługobiorcy, przesyłane i otrzymywane za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne;
  12. Usługi – usługi świadczone przez Usługodawcę drogą elektroniczną, tj. Newsletter oraz formularz kontaktowy, a także Konto Klienta.

 

II. Postanowienia ogólne

  1. Opracowanie Regulaminu jest wypełnieniem obowiązków wskazanych w:
     - Ustawie z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020r. poz. 344 z późn. zm.);
     - Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), dalej RODO;
     - Ustawy z dnia 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2022 r. poz. 1648, 1933, 2581, z 2023 r. poz. 1394, 1703).
  2. Regulamin określa zasady świadczenia usług Newslettera oraz formularza kontaktowego, a także Konta Klienta drogą elektroniczną przez Usługodawcę.
  3. Newsletter oraz formularz kontaktowy, a także Konto Klienta są usługami świadczonymi nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
  4. Usługi wskazane  w pkt 3 świadczone są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
  5. Newsletter zawiera treści informacyjne, handlowe i promocyjne Usługodawcy. Jakiekolwiek kopiowanie i wykorzystywanie w sposób niezgodny z przeznaczeniem i bez uprzedniej zgody Usługodawcy może stanowić naruszenie prawa w szczególności przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

 

III. Zasady korzystania z usług

  1. Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Usługobiorca, który korzystając ze strony internetowej, w zakładce kontakt, w formularzu udostępnionym przez A-T wprowadzi swój adres poczty elektronicznej i kliknie przycisk „zapisz się”. 
  2. Usługobiorca po wykonaniu czynności wskazanych w ust. 1 niezwłocznie, drogą elektroniczną otrzyma od  Usługodawcy na adres poczty elektronicznej, podany w przesłanym formularzu, wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie adresu e-mail i zamiaru korzystania z usługi Newsletter. Po kliknięciu w link aktywacyjny zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter.
  3. Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Usługodawcę, na adres poczty elektronicznej, wiadomości w formie elektronicznej, zawierającej informacje o nowych produktach lub usługach w ofercie Usługodawcy. Newsletter przesyłany jest przez Usługodawcę do wszystkich Usługobiorców, którzy dokonali subskrypcji.
  4. Każdy Newsletter kierowany do danych Usługobiorców zawiera, w szczególności:
     - informację o nadawcy;
     - wypełnione pole „temat”, określające treść przesyłki;
     - informację o możliwości i sposobie rezygnacji z usługi nieodpłatnej Newsletter.
  5. Usługobiorca może w każdej chwili bez podania przyczyny zrezygnować z otrzymywania Newslettera poprzez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter lub wysyłając e-mail na adres: [email protected] z informacją o rezygnacji z usługi Newsletter.
  6. Rezygnacja z usługi Newsletter jest równoznaczna z rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  7. Usunięcie konta Usługobiorcy z bazy usługi Newsletter następuje natychmiast i sygnalizowane jest komunikatem potwierdzającym operację.
  8. Dezaktywacja usługi Newsletter może nastąpić również z inicjatywy Usługodawcy, w razie nieprzestrzegania Regulaminu przez Usługobiorcę.
  9. Usługobiorca, który zrezygnował z usługi Newsletter może w każdej chwili dokonać ponownego zamówienia usługi.
  10. Usługa formularz kontaktowy, polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej, w zakładce kontakt, wiadomości do Usługodawcy.
  11. Po wskazaniu w formularzu kontaktowym imienia i nazwiska, adresu e-mail oraz wiadomości, Usługodawca udziela odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej wskazanej w formularzu lub kontaktuje się z Usługobiorcą telefonicznie w przypadku wskazania numeru kontaktowego.
  12. Usługa Konta Klienta polega na udostępnieniu Klientowi dodatkowych funkcjonalności serwisu internetowego https://twojelampy.pl, umożliwieniu szybszego składania zamówień, a także dostępu do danych  takich jak historia zakupów i śledzenie zamówień, po uprzednim wprowadzeniu loginu i hasła. 
  13. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Serwisie internetowym.
  14. Konto umożliwia zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta do wysyłki Towarów, śledzenia statusu Zamówień, dostęp do historii Zamówień, oraz innych usług udostępnianych przez A-T.
  15. Rejestracja i korzystanie z Konta możliwe są po wykonaniu łącznie kolejnych kroków przez Klienta:
     - wypełnieniu formularza rejestracji,
     - zaakceptowaniu postanowień Regulaminu serwisu internetowego oraz polityki prywatności i kliknięciu pola ,,Załóż konto’’.
  16. Umowa o świadczenie usługi Konta zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia rejestracji konta Klienta wysłanego przez A-T na adres e-mail podany przez Klienta w toku rejestracji. Konto świadczone jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do A-T, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub też pisemnie na adres: ul. Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A., ul. Rawicka 54, 63-700, Krotoszyn.
  17. Założenie Konta nie jest wymagane, aby złożyć Zamówienie za pośrednictwem Serwisu internetowego.
  18. Klienci, którzy założyli Konto będą otrzymywali za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz wiadomości sms informacje o aktualnej ofercie Sprzedawcy i prowadzonych akcjach promocyjnych i marketingowych, chyba że wycofają zgodę na przetwarzanie danych w tym zakresie w sposób wskazany w polityce prywatności dostępnej na stronie internetowej Sprzedawcy: https://twojelampy.pl.

 

IV. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną

  1. Usługobiorca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Usług, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Usługobiorców.
  2. Wszelkie nieprawidłowości i reklamacje związane z funkcjonowaniem Usług Usługobiorca może zgłaszać pisemnie na adres: Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A., ul. Rawicka 54, 63-700, Krotoszyn, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres [email protected]
  3. W reklamacji Usługobiorca powinien podać swoje imię i nazwisko, adres e-mail, adres do korespondencji, swoje żądanie oraz rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Usług.
  4. Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
  5. O decyzji w przedmiocie reklamacji Usługobiorca zostanie poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail, z którego Usługodawca otrzymał zgłoszenie reklamacyjne.

 

V. Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych Usługobiorców jest Usługodawca, tj. Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A. z siedzibą w Krotoszynie przy ul. Rawicka 54, 63-700 Krotoszyn wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000186911, posługująca się numerem NIP 621 168 56 76 (dalej również jako „Spółka”).
  2. Administrator oświadcza, iż dane osobowe zbiera tylko w niezbędnym zakresie. Dane osobowe Spółka przetwarza na podstawie przepisów prawa, a także, gdy jest to niezbędne do wykonania umowy lub realizacji prawnie uzasadnionego interesu, jak również na podstawie dobrowolnej zgody Usługobiorcy, którą Usługobiorca może cofnąć w każdym czasie.
  3. Kontakt z inspektorem ochrony danych Spółki: Usługobiorca może skontaktować się z inspektorem ochrony danych Spółki w formie tradycyjnej na adres siedziby Spółki, tj. Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A. z siedzibą w Krotoszynie przy ul. Rawicka 54, 63-700 Krotoszyn z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych” lub w formie elektronicznej na adres e-mail: [email protected].
  4. W przypadku usługi Newsletter przetwarzane dane to: adres e-mail. Usługodawca może również przetwarzać dane w postaci wskaźników klikalności, odrzuceń i rezygnacji z usługi Newsletter, by badać zainteresowanie odbiorców oraz unikać dostarczania informacji, które nie są pożądane. Przetwarzanie danych osobowych będzie się odbywać w celu świadczenia usługi Newsletter i rozpatrywania ewentualnych reklamacji na podstawie art. 6 ust 1. lit. b RODO.
  5. W przypadku usługi formularz kontaktowy oraz Konto Klienta przetwarzane dane to: adres e-mail, imię i nazwisko, opcjonalnie nr telefonu kontaktowego. Przetwarzanie danych osobowych będzie się odbywać w celu świadczenia usługi formularza kontaktowego i Konta Klienta oraz rozpatrywania ewentualnych reklamacji, na podstawie art. 6 ust 1. lit. b RODO.
  6. Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji usług, a także przez okres niezbędny do rozpatrzenia ewentualnej złożonej reklamacji oraz przedawnienia roszczeń związanych z przetwarzaniem danych w związku ze świadczoną usługą. W przypadku usługi Newslettera dane będą przetwarzane do czasu rezygnacji z usługi lub do momentu zakończenia przez Usługodawcę usługi Newsletter, 
  7. Dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Usługodawcy m.in. podmiotom dostarczającym narzędzia do wysyłania wiadomości e-mail, przy czym takie podmioty będą przetwarzać dane jedynie na polecenie Usługodawcy i na podstawie zawartych umów powierzenia.
  8. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG).
  9. Usługodawca zapewnia, że przetwarzane dane nie będą udostępniane podmiotom trzecim, chyba że obowiązek udostępnienia danych wynika z obowiązujących przepisów prawa lub gdy przekazanie danych służy celom ochrony praw Usługodawcy lub rozstrzygania sporów.
  10. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do korzystania z usługi Newslettera oraz formularza kontaktowego i Konta Klienta.
  11. Dane osobowe usługobiorców podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu związanym z automatycznym podejmowaniem decyzji. Podczas korzystania z usługi Newslettera dane osobowe mogą być profilowane, także w sposób automatyczny.
  12. Usługobiorcy przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez podania przyczyny, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  13. Z ww. uprawnień Usługobiorca może skorzystać, gdy:

     - w kwestii żądania sprostowania danych – gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne,
     - w kwestii żądanie usunięcia danych – gdy dane nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane przez Spółkę, gdy cofnie zgodę na przetwarzanie danych, zgłosi sprzeciw wobec przetwarzania danych, dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem, dane powinny być usunięte, jeśli wynika to z przepisów prawa,
     - w kwestii żądania ograniczenia przetwarzania danych – gdy dane są nieprawidłowe – na okres niezbędny do weryfikacji danych przez Spółkę, gdy dane będą przetwarzana niezgodnie z prawem, ale nie będzie chciał by zostały usunięte, gdy dane nie są już potrzebne Spółce, ale mogą być potrzebne Usługobiorcy do dochodzenia lub ochrony roszczeń, gdy Usługobiorca wniesie sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu ustalenia czy sprzeciw jest prawnie uzasadniony,
     - w kwestii żądania przeniesienia danych – gdy przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody Usługobiorcy lub zawartej umowy oraz przetwarzanie to odbywa się w sposób automatyczny,
     - w kwestii wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych - w każdej chwili przysługuje Usługobiorcy prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, opisanego powyżej. Spółka przestanie przetwarzać dane w tych celach, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją dla Spółki ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec interesów, praw i wolności Usługobiorców lub dane będą Spółce niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
     - w kwestii cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez podania przyczyny, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem - w każdej chwili przysługuje Usługobiorcy prawo do wycofania swojej zgody poprzez bezpośredni kontakt ze Spółką w formie pisemnej na adres siedziby Spółki, tj. Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A. z siedzibą w Krotoszynie przy ul. Rawicka 54, 63-700 Krotoszyn lub za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem [email protected] z dopiskiem „Dane osobowe”, bez podania przyczyny, a także bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W przypadku skorzystania z tego prawa Spółka zaprzestanie przetwarzania danych w celu objętym uprzednio wyrażoną zgodą.

    W przypadku chęci skorzystania z przysługujących praw, wskazanych w pkt a- e, prosimy o bezpośredni kontakt ze Spółką w formie pisemnej na adres siedziby Spółki, tj. Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A. z siedzibą w Krotoszynie przy ul. Rawicka 54, 63-700 Krotoszyn lub za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem [email protected] z dopiskiem „RODO”.
  14. Usługobiorcy przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
  15. Usługodawca stosuje środki organizacyjne i techniczne, których celem jest jak najlepsze zabezpieczenie przetwarzanych danych osobowych.
  16. Dostęp do danych osobowych mają tylko upoważnione przez Usługodawcę osoby.

 

VI. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin jest dostępny w każdym czasie na stronie internetowej https://twojelampy.pl. 
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w celu dostosowania go do zmian w powszechnie obowiązujących przepisach lub zmian w usługach Newsletter lub formularz kontaktowy, a także Konto Klienta.
  3. We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie odpowiednie zastosowanie mają przepisy obowiązującego prawa polskiego.
  4. Wszelkie spory wynikające z korzystania z usług elektronicznych będą rozstrzygane przez polski sąd powszechny.